4 Kasım 2013 Pazartesi

Madrid - Küba (Havana - Santa Clara - Trinidad - Varadero) - Amsterdam

13 - 31 Ekim 2013 (19 gece)
Not: 15-18 Ekim, Kurban Bayramı idi.

Madrid (İspanya): 4 gece, Los Amigos Hostel (19 eur x gece)
Küba:
    Havana: 4 gece, La Habana Colonial "Green House" (25 cuc x gece / oda)
    Santa Clara: 2 gece
    Trinidad: 2 gece, Hostal Las Mercedes (20 cuc x gece / oda)
    Varadero: 5 gece, Iberostar Laguna Azul
Amsterdam (Hollanda): 2 gece (1 gecesi uçakta HAV - AMS arası) Torenzicht Hotel (60 eur / oda)

yaklaşık 3 haftayı telefonsuz ve internetsiz geçirince Türkiye'de ne kadar fazla telefon bağımlısı olduğumu, devamlı telefonu kontrol etmek zorunda olmanın üzerimde bir yük oluşturduğunu farkettim (artık telefonuma daha az bakıyorum)

Beraber gittiğimiz arkadaşım ilk kez hostel'de kaldı (Madrid'de), ben de ilk kez her şey dahil 5 yıldızlı otelde (Varadero'da).

2 Finli gençle tanıştık, kaykayla gidiyorlardı her yere. Bir Kübalı bunların bir miktar paralarını aldığı için oldukça öfkeliydiler, "onu görürsem kafasını kırıcam" diye söylenip duran elemana "öyle bir şey yapmasan iyi olur" deyince arkadaşı beni nazikçe uyardı: "biz finlandiya'da şiddete karşıyız, asla şiddet uygulamayız. sadece böyle söyleriz.", dedi. tabi ben bir türk olarak delikanlılık müesseseine uygun mudur bu diye düşünmeden edemedim.

türkiye'de 500 bin kadar emekli bir anda yok olsa ekonomiden sorumlu kişiler herhalde sevinirdi. küba'da 500 bin yaşlı insan kaybolsa küba buna üzülürdü. insana / şeylere değer vermek - küba'nın farkı bu bence.

aşağıdakilerden hangisi daha güzel? mimari ve estetik açıdan değerlendirebilme yeteneğine sahip olmak isterdim:
1. Havana, Plaza Catedral'deki Katedral,
2. İstanbul'daki Aya İrini,
3. İstanbul Beyoğlu'ndaki St. Antuan kilisesi

küba'da asgari ücret: 225 peso (8 usd?). doktorlar 400 peso civarı kazanıyor.
- raul castro sonrasında (3 yıldır) ev / araba satın alınabiliyor.
- herkeş eşit değil ama eğitim, sağlık vs bedava.
- üniversiteye sınavla giriliyor ama aralarında bir fark yok. evine hangisi en yakınsa ona gidiyorsun.

yönetim şekli: proleter diktatörlük.
devrimi eleştirmek: evinde eleştirebilirsin ama protesto filan düzenleyemezsin.

havana'dan amsterdam'a giderken uçaktaki dergide bir gün sonra Bob Dylan konseri olacağı yazıyordu - biz de hemen o gün bilet alıp konsere gittik (Heineken Music Hall'da).

amsterdam'da kaldığımız oteldeki adama konserin açık havada mı akapalı alanda mı olduğunu soracak olduk, adam dalga geçerek Heineken... Music... "HALL"... "HALL"... dedi. ahahah...



Real Madrid - Bernabeu Stadı

Varadero - Iberostar Laguna Azul otel

Varadero Sahil - Atlantik kıyısı

Varadero

Santa Clara

Trinidad

Trinidad

La Habana - Koloniyal Evler

Havana - Her kafede, restoranda canlı müzik

Şu atletli abi 1.5 yıldır geziyormuş, o kadar daha gezecekmiş!

Devrim'de kullanılan arabalardan...

Devrim Müzesinden: Yönetim şekli proleter diktatörlük

Madrid akşamları (bir başka oluyor)

ermiş mi şarlatan mı?

Habana'da halk otobüsü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder