22 Eylül 2012 Cumartesi

Gaziantep (2012)

Bir haftasonu gezisi...

Anadolu Evleri otelinde kaldım. Eski taş ev, 5 yıldızlı otele değişilmeyecek bir güzellik.
Zeugma müzesine gittim,
İmam Çağdaş lokantasının karşısındaki Aleüddevle Camii'sine gittim,

Dedim ki,
Bir zamanlar Anadolu'da estetik varmış...

Baklava yedim, hastası oldum. Daha da İstanbul'da baklava yemem, dedim.

Sabah beyran çorbası içtim (süperdi), Bayazhan'da yemek yedim.

Muhteşem Zeugma müzesini, insanların süs havuzlarının ve odaların tabanına yaptırdıkları mozikleri gördükten sonra bir de o evleri yerinde görmek için Birecik baraj gölü kenarındaki Zeugma antik kentine gittim. Toplu ulaşım yok, zor oldu.


Havuz tabanı mozaiği - Okeanos ve Tethys

Bu moziğin adını bulamadım müzenin sitesinde.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder