2 Ekim 2011 Pazar

gürcistan (2010)


batum
04.09.2010 - 06.09.2010

edge - ekstrem doğa gezi ekibi ile gittiğimiz Kaçkarlar gezisinin bir durağı olarak Hopa'dan Batum'a gittik.

Kaldığımız yer, -- Çok bilgili, kültürlü, deneyimli, yardımsever, sohbet etmeye doyamayacağınız sahipleri olan -- Aras Pansiyon.


Gerisi sözlük'ten:

[
çok ucuz ve medeni ülke. mesela köylerde hiç silah, tüfek vs yok. hemen yanibasindaki türkiye tarafindaki karadeniz yöresinde silah her yerdedir. bunula ilgili olarak batuma yerlesmis türk bir arkadas "ilkelligin ölçüsü yok", demisti.
sarp'tan batuma geçtiginiz anda ortam degisiyor. batum'da kocaman sahiller, herkes denize giriyor.
burda erkekler tisörtlerini koca göbeklerini gösterecek sekilde siyirarak geziyorlar. bu da prestijli birsey: benim param var, yiyorum, içiyorum, demekmis! ayni sekilde karisinin göbekli olmasindan da ayni sebeple gurur duyarlarmis.
devlet pek vergi olayina takilmiyor örnegin döviz alip satmak için dükkana falan ihtiyaç yok. direk evinden çalisabiliyorsun.

bizim kafiledeki türk bir ablamiz demisti ki
- burada ilk dikkatimi çeken sey ne kadar tembel olduklari. o kadar güzel yerleri bahçeleri var, her yerde otlar, çalilar var. bi de bizimkileri düsün, nasil her metrekaresini degerlendirirler topragin...
(bana öyle gelmedi ama öyle olsun. toprak isinden anlamam. bi de bu illa ki tembellikten degil, getirisi yoksa niye debelensinler?)

minibüsle bir köyden batuma giderken kisik sesle çalan sarkilar da bir minibüste duymak isteyeceginiz türden: chris rea, depeche mode, 10cc...
]

plaj ortamı:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder